ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΣΤΗΝ ΖΩΗ.

Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2009

Olympic Airlines V Olympic Air

To τέλος λοιπόν μιας εποχής, μιας εποχής που κράτησε από το 1957 ως το 2009.
Πραγματικά συγκινήθηκα πολύ όταν στο δέλτιο ειδήσεων έγινε αναφορά για την τελευταία πτήση της Ολυμπιακής από τον Καναδά. Εδειχνε τους επιβάτες φανερά συγκινημένους και ακόμα πιο συγκινημένο το πλήρωμα, μαζί μ αυτούς και εγώ, άλλωστε για μένα η Ολυμπιακή ήταν κάτι πολύ μεγάλο, μεγάλωσα με την Ολυμπιακή, αυτή με βγαζε από την απομόνωση του νησιού, πάντα όποιο προορισμό και αν ονειρευόμουνα έψαχνα εισιτήρια στη Ολυμπιακή για να με ταξιδέψει...Ετσι λοιπόν ένοιωσα ένα ρίγος όταν έβλεπα το ρεπορτάζ και μάθαινα ότι αψίδες νερού απο τα πυροσβεστικά στα αεροδρόμιο του Τορόντου αποχαιρετούσαν την τελευταία πτήση της Ολυμπιακής....αφού μου πέρασε η περίσσια συγκίνηση άρχισα να επεξεργάζομαι τα διάφορα που ακουσα στα ρεπορταζ και μια ανατριχίλα οργής με διαπέρασε... 30 εργαζόμενοι να μείνουν στον δρόμο? πόσοι ? 30 ...τριάντα για μια 5 πτήσεις την εβδομάδα? δεν πάμε καλά, καθόλου καλά, αρχίζω κατευθείαν τα ευχολόγια από μέσα μου, "ευτυχώς που την ξεφορτωθήκαμε ....ολόκληρος Ωνάσης και δεν την ήθελε γιατί ήταν λεει ενας κουβάς σκ.... σήμερα τι να την κάνουμε ?"
Ποιός ήταν αυτός ρε παιδιά που έβαλε 30 ανθρώπους να δουλεύουν για 5 πτήσεις την εβδομάδα? Αν αυτός που τους έβαλε εκεί που τους έβαλε, δεν το είχε κάνει, και είχε βάλει καμμιά swissport ή δεν ξέρω και γω ποια εταιρεία θα ήταν αυτή που θα έκανε την εξυπηρέτηση του αεροδρομίου, τώρα ίσως να είχαμε πτήσεις για τον Καναδά και δεν θα τις έκριναν ζημιογόνες γραμμές, διότι αν αρχίσω να κάνω τον λογαριασμό θα τα χάσετε ,.... 30 * 3000 ευρώ το μήνα *14 μήνες συν ασφαλειες μπόνους δωρεάν εισιτήρια γι αυτούς και όλη την οικογένεια φίλους κλπ ... και με μια πτήση που αν θυμάμαι καλά (που θυμάμαι καλά δλδ) το καθαρό ναύλο δεν ξεπερνούσε τα 350 ευρώ με επιστροφή, να συνεχίσω τον λογαριασμό ή φαίνεται καθαρά η ζημιά.
Ήταν άραγε πιο σημαντικό να διορίσουν 30 ανθρώπους να εξυπηρετούν τις 5 πτήσεις εβδομαδιαίως ή ήταν πιο σημαντικό η σύνδεση της Έλλαδας με τον Καναδά?
Μ αυτά και μ αυτά όπου υπάρχουν ελληνικές κοινότητες στο εξωτερικό πτήσεις από την ΟΑ δεν υπάρχουν. Η Aegean εξυπηρετεί την Γερμανία και αυτό είναι όλο. Αυστραλία? Καναδάς? Νότια Αφρική? ΗΠΑ? τίποτα ... Εύχομαι οι ελληνικές εταιρείες για τον συμφέρον του έλληνα ταξιδευτή να αποκτήσουν το κύρος που όλοι ονειρευόμαστε εξαιτίας της ασφάλειας των πτήσεων, του δικτύου τους, των παρεχόμενων υπηρεσιών και της συνέπειας τους. Εύχομαι ακόμα πιο γρήγορα να διευρυνθεί ο χάρτης των ελληνικών εταιρειών διότι πιστέψτε με (για όσους δεν έχουν ενημερωθεί) ο χάρτης είναι εξαιρετικά μικρός ...πχ αυτή την στιγμή καμμία ελληνική εταιρεία δεν πετάει για Μαδρίτη ή φανταστείτε η ΟΑ δεν πάει ούτε καν στο Κάιρο και με δεδομένο ότι ο ρόλος της ΟΑ στην Μέση ανατολή και ειδικά στο αεροδρόμιο της Βυρητού και του Τελ Αβιβ είναι πολύ σημαντικός, πτήσεις ξεκινούσαν από εκεί νωρίς τα ξημερώματα και μέσω Αθηνών εξυπηρετούσε σχεδόν για όλη την Ευρώπη με τις πρωινές πτήσεις του εξωτερικού.
Η λειτουργία της Ολυμπιακής είναι μια μικρογραφία της ελληνικής πραγματικότητας.... η Ολυμπιακή πουλήθηκε, ας ελπίσω ότι η Ελλάδα θα βρει τον δρόμο της και δεν θα χρειαστεί να "ξεπουληθεί"...

9 σχόλια:

KitsosMitsos on 11 Οκτωβρίου 2009 στις 12:35 μ.μ. είπε...

Για να δούμε μήπως αναζωογονηθεί και ξαναγεννηθεί μέσα από τις στάχτες της...Μακάρι.

sadigi on 11 Οκτωβρίου 2009 στις 2:30 μ.μ. είπε...

κι εγώ το εύχομαι
είναι λυπηρό όλο αυτό

Natassa on 11 Οκτωβρίου 2009 στις 4:11 μ.μ. είπε...

@sadigi
πολύ λυπηρό, η μεγάλη Ολυμπιακή η λαμπερή με το εξαίσιο σέρβις που την αρώτησαν και την πέθαναν για να εξυπηρετούν τον ένα και τον άλλο λαμόγιο που όνειρο της ζωής του ήταν να δουλεύει στο δημόσιο .... τι να πει κανείς ....

@ kitsosmitsos
και γω αυτο εύχομαι να ξαναγεννηθεί μέσα από τις στάχτες ...όμως δεν θα είναι ο "εθνικός μας αερομεταφορέας"... θα είναι η εταιρεία της mig .... άσχετα ότι εμείς που εργαζόμαστε στον ιδ. τομέα έχουμε πληρώσει beluga την "ανάνηψη " της οα απο τον θάνατο ....

witchofdaffodils on 12 Οκτωβρίου 2009 στις 3:03 μ.μ. είπε...

λΕτσι είναι Μινωίτισσα, όπως τα λες..

ΥΓ: κατι σου χρωστω,
αργώ μα δεν ξεχνώ :)

Crazy Tourists on 12 Οκτωβρίου 2009 στις 4:47 μ.μ. είπε...

Εγώ πάντως δύο πτήσεις όλες όλες έχω κάνω με την ΟΑ και στην μία από αυτές οι αεροσυνοδοί ήταν απίστευτα αγενείς... Στην επιστροφή δε, ακυρώθηκε η πτήση και δε με ρώτησαν καν αν είχα κάπου να μείνω (πέταξα δύο μέρες μετά)...Στην άλλη όλα καλά, δεν είχα κανένα παράπονο...
Πάντως δε με χαλάει καθόλου που δεν είναι πια κρατική...Μακάρι να γίνει και πάλι ισχυρή

Natassa on 12 Οκτωβρίου 2009 στις 5:16 μ.μ. είπε...

@ Witch O.D.

κάνε την δουλειά σου ...καταλαβαίνω :)

@crazy tourists
2 φορές με την παλιά ολυμπιακή?
πως φαίνεται ότι δεν ζεις σε νησί ...
κοίτα και σε μένα έχουν tύχει διάφορες στραβές, διότι φέρω και 40 χρόνια στην ράχη μου, όμως οσάκις ζήτησα κάτι το οποίο δικαιωματικά μου ανήκε ποτέ δεν ζημιώθηκα, αντιθέτως από την Αegean έχω ένα τσουβάλι παράπονα....
δε να μην μιλήσω για διαφορες μεγάλες ευρωπαικές εταιρείες οι οποίες αντιμετωπίζουν τον επιβάτη της οικονομικής θέσης ως σαρδέλα σε κουτι με αλάτι χοντρο για παστά ...
Μετά από εκατοντάδες ταξίδια με διάφορες εταιρείες για μένα ήταν καλύτερη by far η ολυμπιακή (και αυτά με τις καθυστερήσεις είναι παραμύθια, έχω υποστεί καθυστερήσεις με την aegean... τι να σου πω...και 3 ώρες ...και να χω και 2 ωρες ταξίδι για Σητεία και να φτάνουμε στο Ηράκλειο στις 2 τα ξημερώματα ...)
Τα βάζω με όλους αυτούς που θυσιάσαν την μεγάλη Ολυμπιακή για ψηφαλάκια, που μείναμε με 10 προορισμούς εξωτερικού, που έχουμε φορολογηθεί για την "αναστύλωση της" ούτε και γω ξέρω πόσες φορές και πόσα έχω πληρώσει αναλογικά που όλοι αυτοί οι άνθρωποι που πετούσαν με την ΟΑ για να πάνε να δουν τις ξενιτεμένες οικογένειες τους τώρα θα διστάζουν γιατί η άγνωστη γλώσσα είναι ανασταλτικός παράγοντας για ταξίδι, γιατί , γιατί , γιατί ...
Εγώ, ιδεολογικά, πάντα στήριζα την ιδιωτική πρωτοβουλία , όμως δεν καταδέχομαι ότι για την εταιρεία που όλοι εμείς που έχουμε πληρώσει φόρους -γιατί έχει και κόσμο που δεν πληρώνει ποτέ και τίποτα - την ξεπουλάμε έτσι ... και πως δεν μπορεί να εξυγιανθεί, ποιοι είναι αυτοί που έβαζαν τρικλοποδιές στην εταιρεία, ποιοι είναι αυτοί που γκρεμισαν την εταιρεία, δικαιοσύνη δεν υπάρχει? ... μα σοβαρα μιλάμε τώρα, μια εταιρεία με πόδι στα καλυτερα terminals, με τις καλύτερες θέσεις γραφεία και απο τις μεγαλύτερες εμπειρίες ΚΑΙ ονομα ασφάλειας ....μακρυγορώ και ξεφευγω αλλά είναι ένα θέμα που πραγματικά με απασχολεί ...

Σοφία on 14 Οκτωβρίου 2009 στις 10:51 μ.μ. είπε...

Νομίζω ότι βασικά δεν γίνεται να παραμείνει κερδοφόρα μια επιχείρηση που προσπαθεί να εξυπηρετήσει τους πάντες (και τα νησιά, και την άγονη γραμμή, και την ομογένεια, και τα λαμόγια, και τους βολεψάκηδες υπαλλήλους βεβαίως βεβαίως). Εδώ ολόκληρη BA, με πολύ εκτενέστερο δίκτυο και σαφώς καλύτερο μάρκετινγκ από την Ολυμπιακή, περιμένει από την Ελισάβετ να τη ξελασπώσει, και θα φτουρίσει η Ολυμπιακή με βοήθεια από τους φορολογούμενους; Όσο για τον λόγο που στον Καναδά η Ολυμπιακή είχε δικούς της υπαλλήλους, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι το έκανε για να μπορούν να ταξιδεύουν αυτοί που μιλάνε μόνο τα ελληνικά. Βέβαια από την άλλη, θα μπορούσε κάλλιστα να κάνει αυτό που κάνει και στο Λονδίνο, όπου το σέρβις το έχουν αναλάβει κάτι ξένοι (Ιρλανδοί νομίζω) και για όσους δεν μιλάνε αγγλικά έχουν καρτελάκια λαμιναρισμένα...

Natassa on 15 Οκτωβρίου 2009 στις 11:27 μ.μ. είπε...

συγκλινουμε απόλυτα, υπήρχαν οικονομικές λύσεις να εξυπηρετήσουν αρκετούς προορισμούς με έντονη παρουσία του ελληνικού κόσμου...αλλά τα καναν σαν τα μούτρα τους,...

Ανώνυμος είπε...

Πραγματικά η Ολυμπιακή ήταν και (ελπίζω θα) είναι η καλύτερη αεροπορική εταιρία στον κόσμο!!! Εχω ταξιδέψει με άλλες εταιρίες σας ομολογώ οτι η Ολυμπιακή ήταν μακράν καλύτερη!!! Πραγματικά συγκινήθηκα!!! Μακάρι να ξαναπετάξει στους αιθέρες η Ολυμπιακή, σε ολο τον κόσμο!!!